martedì 25 ottobre 2011

Oil painting- young Chinese cook

Young Chinese cook - the finished painting


Questo quadro partecipa al concorso IMAF

Il quadro raffigura un giovane cuoco cinese in una cucina fatiscente nell'atto di scolare la pasta. Il dipinto è basato su una foto e rappresenta quindi le reali condizioni in cui molti sono costretti a lavorare. Rimane intatto invece il nobile gesto con cui ci si prepara da mangiare.
Infatti, le abitudini riguardo alla preparazione e consumo del cibo spesso sono molto differenti nei vari paesi. Nel Terzo Mondo le condizioni di igiene sono molto scarse, inaccettabili per i paesi occidentali. Ciò che è invece comune è il culto del cibo e la nobiltà del gesto con cui lo si prepara.


This painting is participating in the contest IMAF

The painting shows a young Chinese cook in a kitchen while draining the pasta. The painting is based on a photo so it represents the real conditions in which many people are working. Remains intact the noble gesture of preparing to eat.
In fact, the habits regarding the preparation and consumption of food are often very different in various countries. In the Third World conditions of hygiene are very poor, unacceptable to the Western countries. What is common is the respect for food, and the nobility of the gesture with which it is prepared.

after the block-in with acrylics, I begin to add oil colors

the original photo